מרפאות מומלצות לטיפול תאי גזע

בעמוד זה תוכלו למצוא מידע על בתי חולים ומרפאות פרטיות בהם ניתן לעשות טיפולי תאי גזע. הפוקוס שלנו הוא על סוגי הטיפול שאנחנו בחרנו, לכן ברשימה הזאת יהיו בעיקר מרפאות מומלצות לטיפולי השתלת תאי גזע מאותם סוגים: דם טבורי או תאי גזע מזנכימאליים ממקורות פרה-נטליים (רקמת שלייה ו/או חבל טבור). בעמוד זה יש הסבר מופשט על תאי הגזע ושימושם הרפואי. נסביר איך הגענו לטיפול במרפאה שבחרנו. מרפאות נוספות מומלצות לטיפול תאי גזע התווספו לרשימה, לאחר הטיפול שאנחנו עשינו, כי הם עומדות בתנאים שאנחנו היינו מסכימים לעשות בהן את הטיפול לאחר הידע שצברנו על הנושא.

ככל שנצבור יותר מידע, נעדכן העמוד הזה. ניתן כעת גם לצפות בראיונות עם המרפאות, שצילמנו בזום עבור הקהילה שלנו בפייסבוק.

בנוסף, הפוקוס האישי שלנו בעיקר על טיפול תאי גזע עבור אוטיזם או אפילפסיה. כמובן שהמרפאות הפרטיות נותנות טיפול תאי גזע גם לתסמונות, מחלות ופגיעות נוספות.

אם יש צורך בעזרה במציאת מרפאה לבעיה שלא התמקדנו בה, צרו איתנו קשר, ונשתדל לעזור. אם תרצו ליווי מא' עד ת' כדי להגיע להשתלת תאי גזע בראש שקט, צרו איתנו קשר לגבי תכנית הליווי להשתלת תאי גזע.

עמוד זה נועד לרכז את המידע שצברנו על מרפאות מומלצות בהן ניתן לקבל טיפולי השתלת תאי גזע. אין בכתוב המלצה רפואית. אין בכתוב התחייבות לכל תוצאה כזאת או אחרת מהטיפולים. לפני שתוכלו לקבל טיפול תצטרכו להתייעץ עם הרופאים המטפלים במרפאות.

מרפאות תאי גזע בארץ ובחו"ל
דם טבורי – תאי גזע לאוטיזם בארץ

מרפאות מומלצות לטיפול תאי גזע לאוטיזם

ראשית יש להבין מה מהות הטיפול בתאי גזע. התחילו בכתבה שלנו על הסוגים השונים של טיפולי תאי גזע. בכמה מילים: תאי הגזע משקמים מערכות גוף שיש בהן פגיעה. ישנם כמה מנגנונים ביולוגיים שונים שעלולים להתאים למגוון סוגי פגיעה. הטיפול הביולוגי יחליף את הטיפול התרופתי, שבמקרים רבות רק מטפל בסימפטומים ולא הצליח להוביל להחלמה.

*אין להפסיק טיפול תרופתי ללא אישור וליווי הרופא המטפל!

אנחנו התחלנו את המסע שלנו אחר התאי גזע, בשמירת הדם הטבורי של בננו השלישי בחברת טבורית. הבנו שישנם מחקרים קליניים הבודקים את יעילות הטיפול בדם הטבורי אצל ילדים אוטיסטים או עם שיתוק מוחין.

לא ברור האם יש יתרון לדם הטבורי בהפחתת תסמיני האוטיזם מול טיפולים אחרים. אך לדם הטבורי יש יתרון מובהק אם השכלתם לשמרו – עלות הטיפול. (בתנאי שהצלחתם להיכנס למחקר קליני ממומן, אחרת זה יותר יקר)

סיבה נוספת לבחור לשמר דם טבורי: ביטוח לטיפולי תאי גזע דרך חברת כלל. הביטוח כרגע לא מכסה טיפולים ניסיוניים. אם זאת, ברגע שהטיפול יעבור את כל השלבים הנדרשים ויהפוך לטיפול מוכר, זה יקל מאוד את הגישה לטיפול עבור כל מי שמחזיק בידו את הביטוח.

כדי להגיע לטיפול ניסיוני יש לאסוף הרבה כסף.

מומלץ לקרוא את הכתבה שלנו על המחקר המקדים שצריך לעשות לפני השתתפות במחקר קליני.

איך בוחרים מרפאה

ניסינו לענות על השאלה הזאת בשידור של ה27.01.2022 הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו כדי להשתתף בדיונים בשידורים הבאים.

תכנית הליווי שלנו, כוללת גם ייעוץ בבחירת מרפאה:

טיפול לאוטיזם או שיתוק מוחין עם דם טבורי בארץ

היתרון הברור של הדם הטבורי, הוא שהוא, נכון לעכשיו, זמין להשתלה בחינם דרך מחקרים קליניים. היתרון הכי גדול הוא אם יש לכם מנה של הילד עצמו. *דם טבורי עצמי מאפשר לכם כבר עכשיו לקבל את הטיפול בארץ ובחינם.

אנחנו הצלחנו להיכנס למחקר הקליני עם דם טבורי לאוטיזם בשיבא. ואפשר לקרוא על החוויה שלנו בחלק הראשון של המחקר שעשינו אוגוסט. בסוף מרץ 2021 הוא קיבל את הסבב שני.

אם שימרתם דם טבורי עצמי (מהלידה של הילד המאובחן), כדאי לבדוק אם אתם עונים לדרישות המחקר המנהל בבית חולים שיבא, בתל השומר.

כדי להירשם למחקר בשיבא ראשית, יש להוציא את מסמך המנה מבנק הדם הטבורי שלכם. את מסמך הדם הטבורי, ביחד עם מסמך האבחון, והתיק הרפואי יש לשלוח למחקר כדי לבדוק אם יקבלו אתכם.

כתובת האימייל של מחקר הדם הטבורי בארץ: cb.study@sheba.health.gov.il

*נכון לעכשיו המחקר בשיבא סיים את שלב איסוף המשתתפים. המחקר כרגע בשלב ראשון ולא אסף הרבה משתתפים. לאחר שיפורסמו מסקנות המחקר, יתכן שיפתח שלב שני, ויהיה ניתן להירשם שוב. נעדכן כאן שיהיה מידע חדש.

דרישות מחקר הדם הטבורי

דרישות בסיס למחקר :

מחקרי דם טבורי בחו"ל

עד לאחרונה, לא היתה אפשרות כלל לעשות את הטיפול לילדים בארץ. אנחנו נרשמנו למחקר בארה"ב שעל עקרונותיו נפתח המחקר בארץ. עם הזמן יהיו יותר אפשרויות לטיפול בארץ. הבירוקרטיה הקשוחה, שמגינה עלינו כאן, גם מעקבת את התקדמות המדע.

מי שרוצה עכשיו, פתרונות שכבר זמינים בחו"ל, צריך למצוא ולבחור מההיצע הקיים. בדרך כלל זה כרוך בהוצאה כספית לא קטנה כלל. אך ישנם גם מחקרים קליניים שמאפשרים טיפולים בהשתפות עצמית קלה יותר.

יתרון שעדיין קיים למחקר הדם הטבורי בארה"ב – ניתן לקבל את הטיפול גם ממנות דם טבורי של אח. וזאת בתנאי שיש התאמת רקמות מינימלית.

כאשר משתילים דם טבורי יש לוודא שלא תהיה תגובה חיסונית. מערכת החיסון תתקיף את הרקמה הזרה, אלא אם יש לה התאמה. לשם כך עושים בדיקות התאמת HLA.

אם יש לכם את כל התנאים המקדימים להשתתפות במחקר הדם הטבורי, אך מנות הדם הן לא של הילד, מומלץ לנסות את המחקר בארה"ב.

לשם הרישום בחו"ל יש להכין תיק רפואי מתורגם ולהירשם בשלושת הערוצים.

ערוצי הרישום למחקר בארה"ב

מחנה הבסיס למחקר בארה"ב באוניברסיטת דיוק, ומנהלת אותו פרופסור ג'ואנה קורצברג.

ניתן למצוא את המחקר בדיוק באתר המחקרים הקליניים. המחקר רשום כמגייס עד 2020, אך להבנתי הם ממשיכים לקבל נסיינים. כדאי לשלוח את התיק הרפואי לדיוק:

 cordbloodtherapyinfo@dm.duke.edu

[עדכון סוף 2022: מכון המחקר לא המשיך לשלב 3 עם דם טבורי. אם אתם בארה"ב, נסו להיכנס למחקר תאי גזע לאוטיזם במקום]

*יתכן שמחקר עובד במסגרת טיפולי חמלה, כך שיהיה תשלום על ההשתתפות בו…

**ישנם עוד מרכזי מחקר שניתן לקבל בהם את הדם הטבורי, אוסיף לרשימה כאשר אאסוף המלצות על כאלו.

***נכון לסוף 2022 אין כרגע מכון שמקבל בארה"ב תחת התכנית של דיוק. זה כולל את דיוק. יתכן שיפתח מכון בפלורידה של חברת קריוסל ב2023 ויאפשר להגיע לארה"ב.

מסקנות המחקר האחרון של פרופסור קורצברג – השוואה בין טיפול בדם טבורי לתאי גזע מזנכימאליים

טיפול דם טבורי פרטי בחו"ל

כדי להגיע לטיפול דם טבורי בחו"ל, ניתן גם לפנות למרפאות פרטיות. לא לכולן יש את האפשרות לעשות טיפול דם טבורי, כאשר המכשול הכי גדול הוא בהעברת הדם הטבורי ממדינה למדינה. כרגע ישנן ברשימה שלנו ארבעה מרפאות שמאפשרות טיפול בדם טבורי.

  • אוניברסיטת דיוק ומכון אנדרסון בארה"ב שציינתי למעלה
  • CBC Health בהולנד
  • Mardaleishvili Medical Center בגיאורגיה
  • Swiss Medica אפרט עליהם בסעיף הבא

מרפאת CBC Health (הולנד)

לאחר שנים שלא היה לנו פיתרון למי שרצה אך לא שמר דם טבורי, מצאנו את מרפאת CBC Health.

ניתן להגיע למרפאה זו עם דם טבורי משלנו. אך ניתן גם לרכוש דרכם מנה מהמאגר שלהם.

המרפאה מתאימה מנות דם למטופל לפי סוג דם ואין צורך בסיווג רקמות.

דיברנו עם ד"ר נילס ת'יוניסן המנהל את רשת המרפאות האירופאית והזמנו אותו לתת ראיון. בראיון הראשון דיברנו על טיפול במרפאה בסלובקיה, ובהמשך בקפריסין. אך המרפאה בקפריסין עדיין לא נפתחה. הטיפול גם עבר בינתיים מסלובקיה להולנד.

הטיפול במרפאה עולה 18000 יורו לילדים ו40000 יורו למבוגרים. אך הגענו להסכם שלקוחות שלנו יקבלו הנחה של 2000 יורו. אז מומלץ ליצור איתנו קשר קודם ולא לפנות ישירות למרפאה.

מי שמעדיף ליצור קשר ישירות עם המרפאה יכול לעשות זאת דרך האתר. ניתן לשלוח הודעה לאימייל או ווצאפ של הנציגה – תימאה ברקז:

timea@cbchealth.ch
+49 1522 2574423

ראיונות נוספים עם ד"ר נילס ת'יוניסן:

20.07.2023 – דם טבורי לשיתוק מוחין:

Mardaleishvili Medical Center בגיאורגיה

לא מעט ישראלים מדווחים לנו על הטיפול במרפאה בגיאורגיה. מרפאת Mardaleishvili Medical Center לא נכנסה עד כה לרשימת ההמלצות שלנו כי הם ממליצים על טיפולים פולשניים (שאיבת מח עצם והזרקת תאים לבסיס עמוד השדרה). אם זאת, לאור הדיווחים הרבים והאפשרות להגיע לשם עם מנת דם טבורי מהארץ, ראוי להתייחס אליהם.

במרפאה בגיאורגיה ניתן להשתמש בדם טבורי עצמי או מאחים. יש לבצע בדיקות התאמת רקמות כדי להתקבל לטיפול.

המרפאה לא מטפלת בילדים עם אפילפסיה.

סדר גודל של מחירים כנראה עומד על 15000$

כדי להגיע לטיפול ניתן לתאם עם לאה שכנראה דוברת קצת עברית בווצאפ: ⁦+995 558 78 77 88⁩
או באימייל: info@autism-mmc.com

מרפאות תאי גזע מזנכימאליים MSC

שאלה ששואלים אותנו הרבה מההורים שמבקשים מאיתנו עזרה להגיע לטיפול תאי גזע עבור ילדם: "ואם לא שימרתי דם טבורי, אז הכל אבוד?"

אז זהו שלא… החדשות טובות. לא צריך דם טבורי עצמי.

גם לא צריך להיכנס להריון מתוכנן כדי לשמר דם טבורי של אח בשביל להירשם למחקר בארה"ב. יש עוד אפשרות, והיא הרבה יותר נפוצה ברפואה. תאי הגזע מזנכימאליים (MSC – Mesenchymal Stromal Cells).

מעבר לכך, גם לפי מסקנות שפורסמו במחקר בארה"ב הטיפול הבודד בדם טבורי לרוב לא מספיק לבד, וכדאי לעשות טיפולי המשך. הטיפול בתאי גזע מזנכימאליים מאפשר גישה נוחה ובטוחה להמשך טיפול. ב2020, באוניברסיטת דיוק נפתחו מסלולי מחקר קליני שיבדוק את השפעת הטיפול בתאי גזע על אנשים עם אוטיזם בגילאים 3 עד 35.

הבן השלישי שלנו נולד בשבוע 36. ככל שתינוקות נולדים מוקדם יותר, כך מנת הדם הטבורי תהיה קטנה יותר. לכן היתה לנו בעיה בהרשמה למחקר בארה"ב. היה לבננו הבכור מספיק תאי גזע בדם הטבורי בערך עד משקל גוף של כ-18 קילו.

במחקר בדיוק יש בעיה: כל העולם בערך נרשם עליו. ההמתנה לתשובה להתאמה למחקר ארוכה מאוד. לכן, התחלנו לחפש מרפאות מומלצות לטיפול תאי גזע שנותנות את הדם הטבורי בזמינות מיידית. מצאנו המון מקומות שדחו אותנו כי לא מקבלים ילדים עם מחלות רקע כמו אפילפסיה.

ואז נזכרנו בחברים שטסו לטיפול השתלת תאי גזע בפנמה. פנינו עליהם והבנו את הכיוון החדש. בפנמה מקבלים תאי גזע MSC שמופקים מחבל טבור. קבענו תור לסוף אפריל 2019. זו היתה המתנה רק של שלושה חודשים!

בתזמון קולנועי, קיבלנו אימייל ממרפאה אחרת שפנינו עליה במקרה – Swiss Medica. הם קראו את התיק הרפואי, וחושבים שאפשר לטפל בבננו…

עשינו קצת בירורים, והחלטנו שהם אמינים (על סמך המלצה אחת, אבל טובה). במרץ 2019 עלינו על המטוס להשתלת תאי הגזע במוסקבה וכל השאר היסטוריה.

מרפאות תאי גזע בחו"ל
עירוי תאי גזע בטשטוש כדי שהילד לא ישתולל. בסבב טיפולים השלישי כבר לא היה צריך

טיפולי MSC תאי גזע מזנכימאליים מרקמות פרה-נטליות

את תאי הMSC ניתן להפיק ממגוון רקמות: מח עצם, שומן, ורקמות פרה-נטליות (חוץ עוברי: שלייה, חבל טבור, מי שפיר וכו').

הרקמות הפרה-נטליות הן רקמות בוגרות שאינן נושאות HLA. ולכן תאי הגזע בטוחים להשתלה ללא דחייה וללא חשש להתפתחות לתאים סרטניים (טרטוגניים).

באופן שגרתי, ניתן למצוא ברקמות שונות בגוף תאי MSC. הMSC אחראים על תהליכי ריפוי במנגנונים שונים. בטיפול בעירוי MSC, מכניסים לזרם הדם כמות גדולה אך מבוקרת של MSC.

תאי הMSC נמצאים בשימוש רפואי עבור מגוון ליקויים, מטיפול בבעיות אורטופדיות, טיפול בנזקי הקורונה, וטיפול במגוון בעיות נוירולוגית.

אם יש לכם בעיה שהטיפול התרופתי לא נותן מענה מספק, כדאי לבדוק אם ניתן לקבל מענה במרפאות תאי גזע. למשל, אם יש לכם אפילפסיה עמידה לתרופות, כדאי לבדוק אם אתם יכולים לקבל מענה מתאי גזע לפני שמנסים ניתוח מוח.

כדי לקבל כאן ועכשיו טיפול, צריך למצוא מחקר קליני, או מרפאה פרטית במדינה שבה החוק מאפשר את הטיפול. בעתיד הלא רחוק הטיפול יסיים את שלבי המחקר הקליניים ויתכן שהFDA יאשר אותו. המשמעות היא שכרגע בארה"ב לא ניתן לעשות את הטיפול באופן חוקי במסגרת פרטית. ישנם טיפולי תאי גזע חוקיים בארה"ב למשל טיפולים אורתופדיים.

יש סימנים ראשונים שגם בארה"ב הFDA מתחיל לאמץ את הטיפול גם לתסמונות נוירולוגיות. ניתן לראות זאת כיוון שלפרופסור קורצברג באוניברסיטת דיוק יש מחקר קליני רשום של טיפול בMSC מרקמת חבל טבור. אך נכון לעכשיו הטיפול בעירוי עדיין לא קיבל אישור FDA. לכן אני לא ממליץ על הטיפול בארה"ב שלא במסגרת מחקר קליני.

ניתן לנסות להרשם למחקר בדיוק דרך האימייל: cordbloodtherapyinfo@dm.duke.edu בשלב זה, המחקר הקליני פתוח רק לתושבי ארה"ב

מרפאות פרטיות מומלצות לטיפול תאי גזע מזנכימאליים MSC

*המחירים שאני מציין כאן נתונים להחלטת המרפאות ולכן אני לא יכול להתחייב שזאת הצאת המחיר שתקבלו מהם. המחירים המופיעים כאן הם נכונים לגבי הטיפול לאוטיזם. משפחות שליווינו לטיפול במחלות או תסמונות אחרות מקבלות הצעות מחיר שונות לפי המצב.*

*תנאי הקבלה משתנים ממקום למקום, ומעת לעת. צריך לברר מול מרפאות תאי הגזע אם אתם עונים לתנאים. באותו זמן נתון*

סוויס מדיקה – רוסיה/סרביה

הראשונה ברשימה שלנו במרפאות פרטיות מומלצות לטיפול תאי גזע: Swiss Medica.

החברה עובדת בכמה מישורים ויש להם סניפים בכמה מדינות. לטיפול בתאי גזע לאוטיזם או אפילפסיה ניתן להגיע למרפאה במוסקבהאו בבלגרד. אנחנו עשינו את שלושת הטיפולים הראשונים שלנו במוסקבה. אך בעקבות סגירת הגבולות לרוסיה בתקופת הקורונה, הורים שנסעו לסוויס מדיקה ב2020-2021 האפשרות נסגרה. יש כבר כמה הורים שבחרו להגיע לסרביה לטיפול.

אנחנו עשינו עד כה שלושה טיפולים בסוויס מדיקה במוסקבה וטיפול רביעי בבלגרד. ורוב המטופלים שמבקשים מאיתנו עזרה, בוחרים במרפאה הזאת. בקבוצת הפייסבוק שלנו תוכלו לראות שיתופים של משפחות אחרות.

אנחנו יכולים להעיד שבמקרה הפרטי שלנו, הטיפול באוטיזם ואפילפסיה היה מאוד מוצלח. אנחנו גם רואים תוצאות יפות אצל ילדים אחרים.

תנאי הקבלה לטיפול בסוויס מדיקה

בילדים עם אוטיזם, יש מינימום גיל ומשקל. נכון לאוגוסט 2022, כרגע זה עומד על גיל 3 ומשקל 15 קילו. (מדי פעם זה משתנה)

מחיר הטיפול בסוויס מדיקה

[עדכון]המחירים של סוויס מדיקה ניתנים באופן אישי לכן אין טעם לציין כאן מחיר. אם זאת ישנם כעת לטיפול בילדים תכניות קבועות במחירים קבועים ועם אפשרות להנחה. כנסו לפוסט האחרון שלנו על אפשרויות הטיפול בסוויס מדיקה כדי לקרוא על התכניות השונות. בכתבה יש קישור לטופס הרשמה למחיר בהנחה קבוצתית.

מה כלול בטיפול בסוויס מדיקה

הטיפול כולל עירוי תאי גזע, ותמיסה (IMR) בטפטוף לאף, שאמורה להגביר את יעילות הטיפול. במוסקבה הIMR היה תרכובת תרופתית, ובבלגרד דולב קיבל אקסוזומים. האקסוזומים הם חלקיקים של תאי הגזע שמשפיעים גם לטובה על הטיפול הביולוגי.

בנוסף לטיפול, המחיר כולל אירוח בחדרי האירוח של המרפאה למטופל ומלווה אחד, אוכל, מתורגמן, והסעה מנמל התעופה וחזרה.

אחרי הטיפול הראשון, בסיוויס מדיקה ממליצים לחזור בערך כל חצי שנה לטיפול המשך עד חמישה טיפולים. בטיפולי המשך הם ממליצים על שתי זריקות והמינון בכל זריקה גם עולה.

בטיפול הראשון דולב קיבל הזרקה בודדת של 2 מיליון תאים לקילו. בטיפול השני הוא קיבל 5 מיליון תאים לקילו (2+3). ובטיפול השלישי 6 מיליון תאים לקילו (3+3). ביולי 2021 דולב קיבל טיפול רביעי בו קיבל שני הזרקות של 2 מיליון תאים לקילו. המרפאה משנה את פרוטוקול הטיפול מדי פעם וצריך להתעדכן מולם כדי לבדוק מה תקבלו.

שינוי נוסף שקיבלנו בטיפול האחרון היה ליווי של קלינאית תקשורת. זאת הגיע לחדר שלנו פעם ביום ועבדה עם דולב

*סוויס מדיקה מטפלים במעט מאוד סוגים של אפילפסיה. כדאי לבדוק מולם אם יש אפשרות כזאת עבורכם.

הם מאוד מנוסים בטיפול במגוון רחב של מחלות, פגיעות ותסמונות.

מפגש זום עם מרפאת סוויס מדיקה על תכניות הטיפול לילדים עם אוטיזם

שימו לב שהמחירים בהרצאה מעודכנים. כנסו לכתבה על אפשרויות הטיפול כדי להיות מעודכנים במחירים

מרפאות מומלצות נוספות לטיפול תאי גזע

בספטמבר 2020, ביקש ממני אב אחד עזרה במציאת מענה לילדו שהיה במצב מאוד קשה ומורכב. הילד לא התקבל לסוויס מדיקה. הם העריכו שמצבו לא ישתפר בעקבות הטיפול.

בגלל המצב הקשה של הילד, הרגשתי שאני רוצה לבדוק עבורו אם יקבל מענה במקומות אחרים. פניתי למרפאות נוספות עליהם מצאתי המלצות בקבוצת פייסבוק "Stem Cell therapy for autism". שלחתי את התיק הרפואי, וקיבלתי תשובה חיובית (בערך) משתי מרפאות.

המצב של הילד מאוד מורכב, ולכן גם שם לא היו בטוחים שיש טעם במתן הטיפול. אבל הם יהיו מוכנים לתת לאב הזה לנסות. המרפאות האלו הרבה יותר יקרות, אבל הטיפול זהה או דומה.

בעקבות שיחות שניהלנו עם הרופא במרפאות, הרגשתי שאפשר לשלוח לשם מטופלים בלב שקט. יש מאות מרפאות נוספות, אך רובן לא יכנסו לרשימה שלנו.


מרפאת World Stem Cell Clinic

לצערי הטיפול לא עזר כלל לאותו ילד, אך זה היה סיכוי קלוש מלכתחילה. אם זאת, הכרנו צוות רפואי מצוין, והמשכנו לשלוח לשם מטופלים. בעיקר מי שמגיע מארה"ב וזה יותר קרוב, אך גם ישראלים בחרו לטוס דווקא לשם.

המרפאה בקנקון שבמקסיקו גובה כ-17000 דולר לסבב טיפולים. זהו מחיר קבוע ללא קשר לכמות התאים שתקבלו, אך המינון המינימלי להבנתי הוא 2 מיליון לקילו משקל המטופל. (חושב להדגיש, שאני לא מתחייב שזה אכן יהיה המחיר במעמד התשלום).

הגיל המינימלי לטיפול הוא שנתיים באוטיזם ו9 חודשים בCP.

הטיפול שמקבלים הוא עירוי תאי גזע פרה-נטליים או הפקת תאי גזע ממח עצם. *אם יש לכך יתרון, הטיפול כולל שיעור פיזיותרפיה.

המחיר כולל את הטיפול, שירותי הסעות מנמל התעופה וחזרה.

*למרפאה זו בנתיים הגיעו שלושה מטופלים בהמלצתנו.

* טיפול באפילפסיה לא מופיע עדיין באתר של המרפאה, אך משיחה עם הרופא הם כן מקבלים מטופלים כאלו.

*אם תבחרו במרפאה הזו, אבקש שתציינו שHagai Reiner המליץ עליהם.

ביקשנו מד"ר אורטיז לעלות לשידור בזום, להציג את המרפאה שלו, ולענות על שאלות. היה מפגש מרתק.

מרפאת Beike Biotech בתאילנד

מרפאה זאת שייכת לחברה סינית שבשל השינויים בחוק לא יכולה לבצע טיפולים בסין. חברת האם מבצעת מחקר בלבד.

המרפאה יקרה, אך נותנת תכנית טיפול מאוד מקיפה ואינטנסיבית סביב הטיפולים בתאי גזע. יש להם הצלחה רבה בעיקר עם שיתוק מוחין.

כדי לקבל ייעוץ רפואי חינם מהמומחים של חברת בייקי, הרשמו בטופס הבא: כדי לקבל ייעוץ רפואי חינם מהמומחים של חברת בייקי, הרשמו בטופס הבא:


מרפאת Austrian Society for Regenerative Medicine באוסטריה

במרפאה זו משתמש ד"ר ג'ורג' קוביניאה במח עצם כדי לטפל במגוון תסמונות. הרופא שואב מח עצם מעצם האגן, ולאחר עיבוד קצר, מזריק חלק בעמוד השידרה ואת השאר לוריד.

אנחנו לא אוהבים שיטה זו שמערבת שיטות פולשניות מיותרות, אך היה ביקוש שניתן שירות גם למרפאה כזאת. למרפאה הזאת יש הרבה המלצות, ולאחר שפינינו אל ד"ר קוביניאה, הוא הסכים להתראיין.

בנוסף, ד"ר קוביניאה שמח לשמוע על סוג השירות שאנחנו מציעים ביקש לקבל לקוחות שלנו. לכן, מי שיבחר בטיפול אצל ד"ר קוביניאה יקבל את שירות הליווי שלנו כלול במחיר הטיפול על חשבון הרופא. עלות הטיפול לילדים במרפאה הוא 12000 יורו (עם או בלי ליווי).


מרפאת Stem Cell 21 בתאילנד

המרפאה בבנגקוק שבתאילנד גובה מחירים מאוד גבוהים, החל מ19500 דולר. המחיר עולה בהתאם לכמות התאים בקפיצות של 50 מיליון תאים. כך שילד ששוקל 25 קילו, יקבל 2 מיליון תאים לקילו אם יבחר בכמות המינימום האפשרית שם. ילד ששוקל פחות יקבל בהתאם יחס גדול יותר.

הטיפול כולל מגוון רחב של טיפולי משנה. לכן למרות שהטיפול שם הרבה יותר יקר, אם יש לכם אפשרות, כדאי לבדוק אותו.

הטיפול יכול לכלול:

  • תאי גזע משלייה או מח עצם
  • פוטו-תרפיה (כמו בי-קיור לייזר. זה אמור להגביר את יעילות תאי הגזע)
  • תרכובת תזונתית שאמורה להגביר את יעילות תאי הגזע
  • פיזיותרפיה וShockwave therapy
  • טיפול חמצן בעירוי
  • זריקת גורמי גדילה

המחיר כולל את הטיפולים בלבד והסעות מנמל התעופה ובחזרה.

* טיפול באפילפסיה לא מופיע עדיין באתר של המרפאה, אך משיחה עם הרופא הם כן מקבלים מטופלים כאלו.

** אבקש שתרשמו בטופס הרישום של הstem cell 21 את השם Hagai Reiner בסעיף [Referred by].


מרפאת Stem Cell Institute

המרפאה בפנמה סיטי שבפנמה גובה כ16000 דולר לילדים ו23000 דולר למבוגרים. *לדעתי המחיר עלה ולא עודכן באתר, אעדכן אם אמצא מחירים מעודכנים.

המרפאה היא אחת הוותיקות בתחום. מנוהלת על ידי רופאים אמריקאים (כי בארה"ב לא המגבלות הבירוקרטיות לא אפשרו לפתח את התחום).

הטיפול כולל רק עירוי של תאי גזע ממקור שלייה.

המחיר כולל את הטיפול, הסעות ואירוח במלון הילטון פנמה למטופל ומלווה אחד.

*לא מטפלים באפילפסיה, אבל יקבלו ילד עם אוטיזם ואפילפסיה.


מרפאת Klara MC שבפולין

[עדכון אוגוסט 2022] נכון לעכשיו מרפאה זו סגורה

במרפאה שבפולין ניתן לקבל תאי גזע בפרוטוקול מאוד שונה מרוב המקומות האחרים. הפרוטוקול מתחיל בזרקה של כ-מיליון תאים לקילו, ומבקשים מהמטופלים לחזור לטיפולי המשך בהפרש של 4-6 שבועות, למשך חצי שנה. אחרי חצי שנה הפסקה חוזרים לסבב טיפולי המשך. במהלך הפרוטוקול, המינון יעלה ל2 מיליון תאים לקילו.

טיפול מלא במרפאה כולל עד 10 הזרקות. לאחריו ניתן להרשם לסבב טיפולים נוסף.

הרישום למרפאה בפולין דורש טיפול בירוקרטי שכולל למשל חתימה על מסמכי רישום למחקר לאישור בוועדת הלסינקי. כאשר את המסמכים צריך למלא בכתב יד עם עט כחול בלבד. יש לשלוח את המסמכים בדואר רשום לוועדה בפולין.

במחיר להזרקה נוח, אך הטיפול ללא תוספות מיוחדות, ומקבלים רק עירוי של תאי גזע מרקמת חבל הטבור. המחיר אינו כולל אירוח, לכן עם כל הטיסות, לינה וכו' – זה לא יוצא בהכרח יותר זול ממקומות אחרים.

* טיפול באפילפסיה לא מופיע עדיין באתר של המרפאה, אך משיחה עם הנציגה הם כן מקבלים מטופלים כאלו.


[אזהרה] מרפאת Innate Healthcare Institute

Recommended stem cell clinic - lecture poster for Innate healthcare institute

דיברנו לאחרונה עם ד"ר טרוויס וויטני. הוא מאוד פעיל בפייסבוק והתעניינתי בידע שהוא חולק. ככל הנראה הוא עוסק ברפואת תאי גזע בארה"ב. הוא וטוען שזה חוקי לעשות זאת באריזונה.

הזמנתי אותו לדבר על העיסוק שלו ולענות על השאלה המשפטית.

[אזהרה:] לאחר שדיברנו עם ד"ר טרוויס ויטני, ברור שבמצב הנוכחי לא נשלח לקוחות לקבל טיפול בארה"ב. נשלח רק תחת ההשגחה של הFDA מנהל התרופות האמריקני. כרגע זה אומר מחקרים קליניים או רישיון מיוחד כמו של אוניברסיטת דיוק.

מה שקורה במרפאה הזאת לא בדיוק לא חוקי, אבל זה גם לא מספיק מוסדר. כחברת תיירות רפואית לא נשתף פעולה עם מפעלים מסוג זה.


[אזהרה:] מעבדת תאי גזע CBCells במקסיקו

שימו לב!!! ישנם אנשים רבים שנמשכים לטיפול הזול במקסיקו. אך לאחר מחקר קצת יותר מעמיק, אנחנו לא מרגישים שלמים עם שיטות העבודה שלהם. מרפאות שעובדות עם מוצרי CBCells אינן מרפאות מומלצות לטיפול תאי גזע!

המעבדה CBCells מייצרת תאי גזע בצורה פחות חוקית מהנדרש ע"י רישום חלקי. הם מוותרים על בדיקת איכות עם מכשיר ציטומטר ומבצעים עוד קיצורי דרך כדי לייצר טיפול זול. לפחות חלק מהמרפאות אינן מבצאות בדיקת רקע מספקת על המטופלים.

למרות שהרופאים נשמעים מקצועיים, אנחנו מאוד לא ממליץ לבחור במרפאות שמשתמשות במוצרי מעבדת CBCells.

אם זאת, אנחנו מציגים לפניכם את הרצאתם, כדי שתוכלו לחקור ולבחור בעצמכם. אם אתם מרגישים שמדובר במכון מקצועי ואמין, המשיכו בדרככם.

CBCells ומרפאת Angels Hope

to zt,ראיון עם הצוות מCBCells וAngels Hope

מרפאות רבות במקסיקו משתמשות במוצרים של מעבדה אחת – CBCells. כאשר נודע לנו שלמעבדה יש גם מרפאה צמודה הזמנו אותם להתראיין ולהסביר על המערך הטיפולי שלהם.

כדי לקבוע טיפול במרפאת Angles Hope יש ליצור קשר עם קרול דרך הווצאפ: ⁦+52 1 33 3304 4402⁩

CBCells ורשת מרפאות Trinity במקסיקו

רשת המרפאות של TRINITY הן חדשות יחסית, אך הטיפול שם מסובסד: 4900$ למטופל עם אוטיזם. [עדכון 2022: המחיר כנראה עלה וצריך להתעדכן מול המרפאה]. יתכן שמטופלים עם תסמונות/מחלות אחרות יקבלו מחיר מלא. זה קיבלנו תשובה ברורה.

הרשת הוקמה על ידי סב לילד עם אוטיזם שטופל בהצלחה במכון בפנמה, והוא שואף להוזיל עלויות, כדי לאפשר את הטיפול ליותר אנשים. המייסד מממן כשני שליש מעלות הטיפול. בנוסף לסבסוד הטיפול עבור המטופלים עם אוטיזם, המרפאה מחלקת טיפול בחינם לילד מקסיקני על כל ארבעה ששילמו על הטיפול.

שיטת העבודה שונה בtrinity לאומת מרפאות אחרות, למשל שם לא מבצעים טשטוש לילדים. במקום טשטוש, הם עוטפים את הילדים בשמיכה ומנסים להרגיע אותם.

אזהרה: גם מרפאת טריניטי משתמשת במוצרים של מעבדת CBCells.


CBCells ומרפאת Dream Body במקסיקו

אחד ההורים בקהילת הפייסבוק שלנו, פרסם שבחר לקחת את בנותיו לטיפול במרפאה הזאת שבמקסיקו. המרפאה אינה מפיקה את תאי הגזע מחבל טבור בעצמה. היא קונה את תאי הגזע מחברה מרכזית במקסיקו שמפיקה תאי גזע עבור רוב המרפאות במקסיקו. גם מרפאת טריניטי שמעל משתמשת באותם תאים.

כמו טריניטי המחיר בדרים בודי מאוד זול, ואם תעמדו בטיסה ארוכה שכזאת, המחיר יכול לצאת משתלם.

בדרים בודי יש מגוון שיטות למתן תאי הגזע. שיטה יחסית ייחודית למכון: שאיפת תאי גזע במכשיר אינהלציה (קיים גם בבלגרד).

אזהרה: גם מרפאת דרים בודי משתמשת במוצרים של CBCells.


מרפאות תאי גזע בהודו

ישנן לא מעט מרפאות תאי גזע בהודו. לא נכנסנו לעומק לסנן שם מרפאות. בתור התחלה אפשר לבדוק את מרפאת Stem Cell Care India, שמטפלת בתאי גזע מחבל טבור לתסמונות נוירולוגיות. משיחה עם הרופאה, מטפלים גם באפילפסיה.


מרפאות תאי גזע באירופה

ישנן מרפאות נוספות באירופה. נשמח לקבל המלצות יד ראשונה, ואפילו יד שניה ולבדוק. לאחרונה התחלנו לבדוק מרפאה בשם QR Health Solutions בקייב, אוקריאנה. בגלל מגבלות הקורונה, אנחנו מתקשים למצוא מקומות שניתן לשלוח אליהן דם טבורי מהארץ. המרפאה הנ"ל מסתמנת באופציה טובה. נרחיב עליה אם הבדיקות שלנו יסתמנו כטובות.


אזהרה: מרפאת Mardaleishvili Medical Center גיאורגיה

כחלק מהמסע שלנו לחיפוש מרפאה לטיפול בדולב, ניסינו להתקבל לטיפול במרפאה זו בגיאורגיה. זו בין המרפאות היחידות שמאפשרות טיפול דם טבורי. דולב לא התקבל לטיפול בגלל שיש לו אפילפסיה.

אנחנו לא מכירים את המרפאה לעומק ויתכן שהרופאים ואיכות הטיפול טובים. אך מדי פעם אנחנו מקבלים שיחות מהורים שבחרו במקום זה. ישנם הרבה דגלים אדומים, סביב חוסר ההבנה של הורים אלו על מה קורה בטיפול שם.

ילדים מגיעים לטיפול בלי שהוריו נפגשו מראש עם רופא (בזום). הורים לא מבינים שהילד עבר פעולה פולשנית להוצאת מח עצם. הם לא קיבלו הסבר על ההשלכות האפשריות של פעולה כזאת.

הורים בוחרים בעירוי לעמוד השדרה, ולא מקבלים הסבר על ההשלחות האפשריות.

זה בסדר לבחור בפעולות כאלו, אך אליכם לקבל הסבר ברור על מה שיכול לקרות, ומה צריך לעשות כדי למנוע סיכונים נוספים.

בקרוב בתקווה נוכל לארח את המרפאה למפגש זום. ניתן להם במה על מנת להקל עליכם את הבחירה במרפאה זו. מתוך הבנה מלאה של התהליך הרפואי שהם נותנים.


מרפאות נוספות

ישנן עוד הרבה מרפאות נוספות, נשמח לשמוע על המלצות. אנחנו גם עובדים לעזור למחקרים נוספים להיפתח בארץ נשמח לקבל מכם מידע על מקומות שלא מופיעים כדי לעדכן את הרשימה שלנו.


לסיכום

אנחנו נשמח לעזור בתהליך הרישום לטיפול במרפאות המומלצות לטיפול תאי גזע. מומלץ לבחור מקום שמשתמש בתאי גזע מזנכימאליים ממקור פרה-נטלי. יתכן שיש יתרון למקורות עצמיים לתאי גזע, אך אנחנו מאמינים שהניתוח הנדרש להפקת תאי גזע עצמיים מקשה על הגוף, ומהווה סיכון מיותר. ברוב המרפאות יש את האפשרות לעשות את הטיפול מרקמה עצמית.

אנחנו ראינו תוצאות מדהימות לאורך תקופה קצרה יחסית, בעקבות ארבעת הטיפולים של דולב. גם נבו מראה הצלחה בעקבות השתלת הדם הטבורי, ואנחנו שוקלים לקחת אותו להשתלה בחו"ל. אצל נבו, אנחנו בודקים אם יש מספיק סימנים ששוללים אוטיזם, אבל נדרשת עוד עבודה כדי להגיע לשם.

כאשר דב, שאובחן עם אפילפסיה, ומראה סימנים לאוטיזם יגיע לגיל המינימלי לסוויס מדיקה, כנראה גם הוא יקבל טיפול כזה.

אני ממליץ להצטרף לקהילות פייסבוק שיש בהן תמיכה ומידע על הטיפולים בתאי גזע.

חגי ריינר – הורות לילדים מאושרים על הרצף

משאבים נוספים – קבוצת פייסבוק מומלצות:

  • Stem cells 101 קבוצה קטנה של Marti Kelly, שפרסמה סרטון על המסע שלה לתאי גזע, שעזר לי מאוד לקבל את ההחלטה.
  • Stem Cells and Exosomes Focus Group פחות לתמיכה, ויותר למידע אמין. בקבוצה הזו יש הרבה מומחים אך גם עסקנים, וצריך להיזהר.
  • וכמובן קבוצת התמיכה שלנו: טיפול תאי גזע – קבוצת תמיכה ומידע . נשמח ליצור ביחד איתכם קהילה של הורים/מטופלים שעברו את הטיפול או רוצים לעשות אותו. ביחד נתמוך אחד בשני לקראת החלטה לא פשוטה להשתתף בניסוי ביולוגי ולהוציא הרבה כסף על טיפול ניסיוני.

לבסוף, ישנם כפי שציינתי, המון מרפאות סביב העולם. אשמח לשמוע מכם על מרפאות מומלצות לטיפולי תאי גזע כדי להוסיף אותן לרשימה. רשמו לנו בתגובות.

מחקרים שפורסמו בתחום

מאמר סקירה על טיפול תאי גזע:

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcell.2022.809686/full?&utm_source=Email_to_authors_&utm_medium=Email&utm_content=T1_11.5e1_author&utm_campaign=Email_publication&field=&journalName=Frontiers_in_Cell_and_Developmental_Biology&id=809686

מאמרי מחקר בנושא תאי גזע לאוטיזם:

מאמרי מחקר מראים שהטיפול בתאי MSC בטוחים ויש שיפור במאפייני אוטיזם אצל חלק
מהמשתתפים.

  1. מחקר שלב ראשון באוניברסיטת דיוק על השפעת MSC וחבל הטבור לאוטיזם. שיפור אצל 6 מתוך 12 ילדים בגילאים 4-9 בלפחות שניים ממאפייני האוטיזם שנבדקו

https://stemcellsjournals.onlinelibrary.wiley.com/…/sct…

  1. מחקר שלב ראשון באוניברסיטת דיוק על השפעת דם טבורי על אוטיזם:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5442708/

3. שלב שני של המחקר בארה"ב. דם טבורי יכול לשפר תפקוד אוטיזם אצל ילדים עם מנת משכל תקינה:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32444220/

4. מאמר נפסל בעקבות חקירה שמטופלים שילמו על השתתפות

Allogeneic Human Umbilical Cord Mesenchymal Stem Cells for the Treatment of Autism Spectrum Disorder in Children: Safety Profile and Effect on Cytokine Levels Neil H. Riordan, Maria Luisa Hincapié, Isabela Morales, Giselle Fernández, Nicole Allen, Cindy Leu, Marialaura Madrigal, Jorge Paz Rodríguez, Nelson Novarro STEM CELLS Translational Medicine 2019;8:1008‐1016. https://doi.org/10.1002/sctm.19‐0010

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6766688/

5. מאמר סקירת מחקרים מקיף על תאי גזע ממקורות שונים לאוטיזם: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6204871/

מתוך מאמר זה, סומנו 5 מחקרים:

5. אקסוזומים לאוטיזם: יעילות הטיפול באקסוזומים בשאיפה גבוה מבעירוי, ומשפרת את תסמיני האוטיזם במודל עכברים

(2020). Exosomes derived from adipose mesenchymal stem cells: a potential non-invasive intranasal treatment for autism. Cytotherapy, 22(5), S49. https://doi.org/10.1016/j.jcyt.2020.03.059 

6. מאמר סקירה טיפול תאי גזע בעירוי לוריד או ניקור מותני:

Ballen K, Kurtzberg J. Exploring new therapies for children with autism: "Do no harm" does not mean do not try. Stem Cells Transl Med. 2021 Jun;10(6):823-825. doi: 10.1002/sctm.20-0548. PMID: 34010518; PMCID: PMC8133345.

מאמרים בנושא אפילפסיה:

1. טיפול תאי גזע מזנכימאליים לאפילפסיה. במחקר 34 מטופלים קיבלו שתי מנות תאי גזע ממח עצם BM-MSC האחת בעירוי לוריד וכשבוע אחרי לעמוד השדרה. סיבוב הראשון היה שיפור לכ-61% מהנסיינים. לאחר שישה חודשים הנסיינים עברו שוב את הטיפול ואחוזי ההצלחה עלו לכ-76%

https://www.sciencedirect.com/…/abs/pii/S0303846721002651

2. בטיפול תאי גזע ממח עצם לאפילפסיה 8 מתוך 20 היו ללא פרכוסים ב6 חודשים שאחרי הטיפול:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27688159/

  1. עירוי תאי גזע ממח עצם לאפילפסיה. שיפור אצל כל ארבעת הנסיינים

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29224250/

4. מאמר נוסף על תאי גזע משומן לאפילפסיה (מעקב 3 שנים). נסיין אחד מתוך שש ללא פרכוסים, שיפור חלקי אצל רוב האחרים  

https://www.hindawi.com/journals/sci/2020/7104243/

מאמרים בנושא לקויות למידה

טיפול תאי גזע נמצא יעיל גם ללקויות למידה. במחקר קטן 19/20 משתתפים הראו שיפור.

https://www.intechopen.com/chapters/79967

מאמרים בנושא פרקינסון

קישור למאמר סקירת מחקרים בנושא טיפול תאי גזע לתסמונת פרקינסון. לא ברור כרגע בגלל חוסר אחידות בין המעט מחקרים הקיימים בתחום מה הסיכוי שהטיפול יעבוד, אך הוא מסתמן כבטיחותי ובעל פוטנציאל לשפר תפקוד לחולי פרקינסון:

https://www.nature.com/articles/s41536-020-00106-y